مهمترین پیشرفت های تکنولوژی مرتبط با دیابت در اوایل سال 2015

درحالیکه شاید شما هنوز با همان روند قدیمی به کنترل روزانه ی قندخون خود می پردازید فن آوریهای جدید دیابت هر روز وارد بازارهای جهان می شوند. شرکت های فن آوری دیایت هر روزبا ارائه آخرین  مدل از پمپ های انسولین، مانیتورهای مداوم قندخون (CGM) و یا برنامه های نرم افزاری گوشی های  هوشمند به کنترل قند خون بیماران کمک می کنند. این شرکت ها درتلاشند در این مسابقه ی فن آوری حریف های خود را از دور خارج کنند، بهر حال پیشرفت درتکنولوژی و نوآوری های خلاقانه به درمان و کنترل بهتر بیماری دیابت کمک می کند. دراین مقاله ها به پیشرفتهای دو ماه ابتدایی سال 2015 در  زمینه ی دیابت اشاره می کنیم:

·  پانکراس مصنوعی MiniMed 640Gساخت شرکت مدترونیک

شرکت مدترونیک یک نوع پانکراس مصنوعی به نام MiniMed 640Gتولید کرده است که  قادر به پیش بینی مقدار قند خون و تنظیم اتوماتیک مقدار انسولین تحویل داده شده به بیمار است بدین ترتیب از افت  قندخون بیمار جلوگیری می کند.

 

 

·  نرم افزار ساعت اپل ساخت شرکت Dexcom

Dexcomکه اولین سازنده ی مانیتورهای مداوم قندخون است توانست تاییدیه ی سازمان غذا و داروی آمریکا را برای نرم افزاری که قادر به اشتراک گذاشتن خوانش های قندخون است، دریافت  کند .

 

 

·   پمپ انسولین با ظرفیت بالا ساخت شرکت Tandem

شرکت Tandemبا ساخت  این نوع پمپ انسولین تبدیل به شرکتی بزرگتر شد.

 

 

 

·   تاتوی موقت برای اندازه گیری قندخون درفوریه  2015

محققان دانشگاه کالیفرنیا موفق شدند از طریق فرآیندی بنام reverse iontophoretic extractionمقدار قند خون را در مایعات زیر پوست اندازه گیری کنند آنها یک تاتوی قابل ارتجاع تولید کرده اند که بروی پوست می چسبد وعرض آنها تنها به اندازه دو انگشت است.این روش اندازه گیری قندخون در افراد غیر دیابتی آزمایش شده و صحت  آن تایید شده است اما هنوز هیچ جدول زمانی برای آزمایش این تاتوی موقت درافراد مبتلابه دیابت اعلام نشده است.

 

 

·  پمپ های انسولین ارزانتر

 شرکت  Asanteتولید کننده یsnap insulin pump  ارزانترین پمپ انسولین را با طراحی ساده تری تولید کرده است. این  پمپ حاوی کارتریچ های از قبل پر شده ی انسولین است .

 

 

 

·  مانیتور ضد آب مداوم قندخون

کمپانی dshellیک مانیتور ضد آب مداوم قندخون  طراحی کرده است که تا 3 متر در زیر آب عملکرد خود را بخوبی انجام می دهد. این نوع  از دستگاههای قند سنج دلهره ی والدین کودکان مبتلا به دیابت را در هنگام ورزش های آبی مرتفع  کرده است.

 

 

 

·  مسکن دردهای نوروپاتی

شرکت Neuromatrixیکی از چندین کمپانی موجود است که بروی ابزارهای محرک ساخت عصب برای کمک به درمان نوروپاتی دیابتی فعالیت می کند.این شرکت نسل جدیدی از ابزار ضد درد را در ماه جاری رونمایی کرده است این دستگاه  جدید که Quellنام دارد به خارج از بدن  فرد متصل شده و اعصاب را بنحوی تحریک می کند که از ارسال پیام های درد به مغز که به دلیل  بیماریهای  مزمن نظیر نوروپاتی دیابتی ایجاد می شود، جلوگیری می کند .

 

 

 

·  انسولین تنفسی افرزا

شرکت Mannkindنوعی انسولین تنفسی بنام Afrezza  تولید نموده است که بالاخره مورد تایید FDAقرار گرفت.

 

 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از این تکنولوژیهای جدید به منبع زیر مراجعه کنید.

منبع : http://insulinnation.com/devices/diabetes-tech-2015